Welkom bij dag 3

Mindfulness

Introductievideo:

 

Gisteren heb je de relatie tussen stress en ademhaling ervaren. 

Velg geen oordeel over hoe de oefening ging of niet ging.

Zie het doen van (alle) oefeningen als een stapje op weg naar rust in je kop!

Telkens een beetje meer, maar ook altijd met ups en downs.

 

Klinkt dat niet bemoedigend?

Voor mij is het juist de grootste waarde om over tools te beschikken die ik in kan zetten op elk moment dat ik daar behoefte aan heb. Mét op elk moment het gewenste effect. Hoe meer tools je tot je beschikking hebt, hoe groter de kans dat er voor elk moment iets passends tot je beschikking staat.

 

Vandaag gaan we aan de slag met mindfulness. 

In het leesboek neem ik je mee in wat achtergrond informatie, om vervolgens een aandachtsoefening met je te doorlopen. Deze heb ik ook opgenomen, zodat je deze de eerste keren (of vaker) begeleid kan uitvoeren. Maar let op bij de opgenomen versie is er een verdeling in drie blokken. Doe je een vrije meditatie dan kun je veel vrijer switchen tussen de drie thema's. Ervaar maar wat jij het prettigst vindt.

 

In de opdracht van vandaag vraag ik je de aandachtsoefening te doen en datgene wat je gewaar wordt te noteren. En als je het ingevulde werkboek van vandaag ook weer (uiterlijk donderdag 30--9 19:00uur) ingevuld naar me toe stuurt dan maak je kans op de gratis Reiki-afstandsbehandeling! Een heerlijk cadeautje voor jezelf.

 

Als toetje heb ik een 3-minuten-ademruimte voor je toegevoegd. Deze oefening is vergelijkbaar met de hoofdoefening van vandaag, maar makkelijk gedurende de dag inpasbaar. Ik zelf gebruik hem vaak op mijn werk als ergotherapeut tussen twee cliënten in.

 

Leesboek:

Leesboek Dag 3
PDF – 571,5 KB 23 downloads

Werkboek:

Werkboek Dag 3
Word – 317,7 KB 12 downloads

Mindfulnessoefening:

Korte versie:

 

P.s. voor reacties, vragen en het doorsturen van je ingevulde werkboek, ben ik bereikbaar op e-mailadres: nicole@energie-ik.nl

Warme groet,

Nicole

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.